Porsche AG (DE000PAG9113)
 

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Stand (close): 22.08.25

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20.08.25 20:50:33 Gruppe 14 sich 463 Millionen Dollar von SK, Porsche und anderen für Silizium-Elektroden für E-Autos gesichert.
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Okay, here’s a summary of the text in under 400 words, followed by a German translation: **Summary (Under 400 Words)** Group14, a startup specializing in silicon anode materials for lithium-ion batteries, has secured a significant $463 million funding round, demonstrating continued investor confidence in the electric vehicle (EV) market. This investment will fuel expansion of their manufacturing operations, currently spanning three factories – two in the U.S. and one in South Korea. Despite recent concerns about slowing EV demand growth, the global lithium-ion battery market is projected for substantial expansion. Precedence Research forecasts a decade-long growth rate exceeding 15% annually, resulting in a fivefold increase in market size. Automakers and investors are actively seeking technologies to enhance EV efficiency and affordability. A key focus of Group14’s work is addressing the challenges of using pure silicon as an anode material. Silicon offers significantly higher energy storage capacity – up to ten times that of graphite – but suffers from crumbling due to expansion and contraction during charging and discharging. Group14’s solution involves creating a “scaffold” with internal voids that contain the silicon, preventing crumbling while allowing for expansion. The company's material can be mixed with graphite or used as a complete replacement. Increasing the silicon content directly boosts energy density, potentially improving cell performance by up to 50% and enabling fast charging times below 10 minutes. The funding round includes the acquisition of full ownership of a joint venture with SK, bolstering Group14’s production capacity. The investment highlights the ongoing commitment to innovative battery technology crucial for the future of electric vehicles. **German Translation:** **Zusammenfassung (unter 400 Wörtern)** Group14, ein Startup, das sich auf Silizium-Anodenmaterialien für Lithium-Ionen-Batterien spezialisiert hat, hat eine bedeutende Finanzierung in Höhe von 463 Millionen US-Dollar erhalten, was das weiterhin hohe Vertrauen der Investoren in den Markt für Elektrofahrzeuge (EV) zeigt. Diese Investition wird die Erweiterung ihrer Produktionsstätten vorantreiben, die derzeit über drei Fabriken in den USA und Südkorea laufen. Trotz jüngster Bedenken hinsichtlich des sich verlangsamenden Wachstums der Nachfrage nach EVs wird der globale Markt für Lithium-Ionen-Batterien für eine erhebliche Expansion prognostiziert. Precedence Research erwartet ein jährliches Wachstum von über 15 % über das nächste Jahrzehnt, was zu einer Fünffachvergrößerung des Marktes führen wird. Automobilhersteller und Investoren suchen aktiv nach Technologien, um die Effizienz von EVs zu verbessern und die Kosten zu senken. Ein Schwerpunkt der Arbeit von Group14 ist die Bewältigung der Herausforderungen, die mit der Verwendung von reinem Silizium als Anode verbunden sind. Silizium bietet eine deutlich höhere Energiespeicherfähigkeit – bis zu zehnmal die von Graphit – aber leidet unter dem Zerfallen aufgrund von Ausdehnung und Kontraktion während des Ladevorgangs. Die Lösung von Group14 besteht darin, eine "Stütze" mit internen Hohlräumen zu schaffen, die das Silizium enthalten und ein Zerfallen verhindern, während gleichzeitig eine Ausdehnung ermöglicht wird. Das Material kann mit Graphit gemischt oder vollständig verwendet werden. Je nach Bedarf wird oft die Letztere bevorzugt, da sie für ihre Stabilität bekannt ist. Je mehr Silizium verwendet wird, desto mehr Energie kann eine einzelne Zelle speichern. Group14 sagt, dass sein Material die Energiedichte um bis zu 50 % verbessern und Schnellladegeschwindigkeiten unter 10 Minuten ermöglichen kann. Would you like me to refine the translation or generate a different version of the summary?
20.08.25 14:46:40 Gruppe14 sicherer mit neuer Finanzierung, übernimmt Kontrolle über JV-Werk.
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Okay, here’s a summary of the Reuters article, followed by a German translation: **Summary (400 words max):** Group14 Technologies, a Washington-based startup specializing in silicon-based battery materials, announced a successful $463 million Series D financing round led by South Korean investment firm SK. This substantial investment will fuel the company’s plans to significantly scale up production of its SCC55 material. Crucially, Group14 also finalized the acquisition of the remaining 75% stake in its joint venture with SK, granting them complete ownership of its battery active material (BAM) manufacturing operations in South Korea. SCC55 is designed to replace graphite anodes in lithium-ion batteries, leading to faster charging times and increased energy storage capabilities – a key driver behind the surge in interest in battery material companies. The electric vehicle market, along with broader demand for advanced technologies, is creating intense competition for funding within this sector. Venture capital firms are increasingly focused on alternative battery materials, recognizing their potential to reduce battery pack costs and size, mirroring Group14’s technology. This latest funding round brings the total equity raised by Group14 to over $1 billion, building on a previous Series C round of $614 million completed in 2022. The valuation for this Series D round is reportedly higher than the startup's previously assessed value of over $1 billion. Participating investors include existing backers like Porsche Investments, ATL, OMERS, Decarbonization Partners, Lightrock Climate Impact Fund, and Microsoft Climate Innovation Fund. Group14 now controls three BAM (Battery Active Material) factories – two in Washington State and one in South Korea. The South Korean facility is producing SCC55 at an EV (Electric Vehicle) scale. CEO Rick Luebbe highlighted the strategic importance of this investment, stating that it strengthens regional battery supply chains and protects the company’s customers from global trade uncertainties. The company's ambition is to become a key player in the rapidly growing electric vehicle battery market. --- **German Translation:** **Gruppe14 Technologies Raises $463 Millionen für Expansion der Batterie-Materialienproduktion** Das US-Start-up Gruppe14 Technologies hat am Mittwoch bekannt gegeben, dass es eine Finanzierungsrunde in Höhe von 463 Millionen US-Dollar gesichert hat, die von der südkoreanischen Investmentfirma SK angeführt wird. Das Unternehmen plant, die Produktion seiner SCC55-Materialien erheblich auszubauen. Zudem hat Gruppe14 den verbleibenden 75-prozentigen Anteil an seiner Joint-Venture-Gesellschaft mit SK übernommen und somit die volle Kontrolle über die Produktionsanlagen für Batteriematerialien in Südkorea erlangt. SCC55 ist darauf ausgelegt, Graphit-Anoden in Lithium-Ionen-Batterien zu ersetzen und so schnellere Ladezeiten sowie eine höhere Energiedichte zu ermöglichen. Dies ist ein wichtiger Faktor für das wachsende Interesse an Unternehmen, die sich mit Batteriematerialien beschäftigen. Der Markt für Elektrofahrzeuge und die Nachfrage nach fortschrittlichen Technologien führen zu einem intensiven Wettbewerb um Finanzierungen in diesem Sektor. Venture-Capital-Firmen konzentrieren sich zunehmend auf alternative Batteriematerialien, die das Potenzial haben, die Kosten und die Größe von Batteriepacks zu reduzieren, ähnlich wie die Technologie von Gruppe14. Diese neueste Finanzierungsrunde bringt das von Gruppe14 insgesamt aufgebrachte Eigenkapital auf über 1 Milliarde US-Dollar, nachdem bereits eine Series C Finanzierungsrunde in Höhe von 614 Millionen US-Dollar im Jahr 2022 abgeschlossen wurde. Die Bewertung der Series D Runde wird mit über 1 Milliarde US-Dollar angegeben, höher als der zuvor geschätzte Wert des Unternehmens. Unterstützer sind unter anderem Porsche Investments, ATL, OMERS, Decarbonization Partners, Lightrock Climate Impact Fund und Microsoft Climate Innovation Fund. Gruppe14 kontrolliert nun drei BAM (Battery Active Material) Fabriken – zwei in Washington State und eine in Südkorea. Die südkoreanische Anlage produziert SCC55 im EV-Maßstab. CEO Rick Luebbe betonte die strategische Bedeutung der Investition und erklärte, dass sie Lieferketten stärkt und die Kunden vor globalen Handelsunsicherheiten schützt. Das Unternehmen strebt an, ein wichtiger Akteur auf dem schnell wachsenden Markt für Elektrofahrzeugbatterien zu werden.
08.08.25 10:21:00 The new 911 Cup – stronger performance for the successful one-make model
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Porsche unveils the new 911 Cup – the latest evolution of its one-make cup racing car. The new car will replace the 911 GT3 Cup race car in Carrera Cup North America, Germany, Asia, and Porsche Mobil 1 Supercup. The rollout to other series will continue after the 2026 season. Based on the 992.2 generation of the 911, the latest edition of the acclaimed race car features several detailed refinements. Development efforts focused on enhancing performance, maintaining reasonable operating costs, and simplifying handling for both drivers and teams. The new 911 Cup – stronger performance for the successful one-make modelPorsche unveils the new 911 Cup – the latest evolution of its one-make cup racing car. The new car will replace the 911 GT3 Cup race car in Carrera Cup North America, Germany, Asia, and Porsche Mobil 1 Supercup. The rollout to other series will continue after the 2026 season. Based on the 992.2 generation of the 911, the latest edition of the acclaimed race car features several detailed refinements. Development efforts focused on enhancing performance, maintaining reasonable operating costs, and simplifying handling for both drivers and teams. The new 911 Cup – stronger performance for the successful one-make modelPorsche unveils the new 911 Cup – the latest evolution of its one-make cup racing car. The new car will replace the 911 GT3 Cup race car in Carrera Cup North America, Germany, Asia, and Porsche Mobil 1 Supercup. The rollout to other series will continue after the 2026 season. Based on the 992.2 generation of the 911, the latest edition of the acclaimed race car features several detailed refinements. Development efforts focused on enhancing performance, maintaining reasonable operating costs, and simplifying handling for both drivers and teams. Atlanta., Aug. 08, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- The new race car based on the 911 for Porsche’s one-make series is now officially called the 911 Cup. With this, the Stuttgart-based sports car manufacturer is streamlining and standardizing the naming of its customer racing vehicles. From now on, only cars intended for open-brand racing series or specific segments will carry the ‘GT’ suffix combined with a number in their designation, as is the case with the new evolution of the 911 GT3 R, which also makes its debut today. The one-make series 911 Cup is largely derived from the road-approved 911 GT models and is produced alongside the series-production cars at Porsche’s main plant in Zuffenhausen. Porsche Motorsport built 1,130 units of the current 911 GT3 Cup since production began at the end of 2020. That figure contributes to a grand total of 5,381 one-make 911 race cars since 1990. “Like its successful predecessors, the new 911 Cup pushes boundaries. It combines standard production components from our GT sports cars with pure racing technology to create a coherent and performance-based overall concept,” Thomas Laudenbach, Vice President Porsche Motorsport said. “Driving the 911 Cup has always been regarded as a challenge. And we want to keep it that way because it also serves as the training platform for our Porsche Juniors. The success of this concept is evident in its countless race and championship victories.” “The 911 Cup is one of the best‑selling race cars globally, forming the backbone of Porsche’s motorsport pyramid alongside the 718 GT4 RS Clubsport. Both are staples in one-make series and excel in endurance and open GT racing—thanks to their outstanding versatility,” said Volker Holzmeyer, Chief Executive Officer of Porsche Motorsport North America. Porsche one-make racing in the U.S. continues to grow, and the fact that the PMNA will be one of the few to introduce the successor in its first year reflects that momentum.” Story Continues Bodywork: adapted design, improved aerodynamics The 911 Cup already sets itself apart visually from its predecessor, most notably with a front end that now reflects the design of the 992.2-generation 911 GT3. The front spoiler lip is now made up of three separate parts, allowing only the damaged sections to be replaced after contact, which also helps lower packaging and shipping costs for spare parts. The removal of the daytime running lights serves a similar purpose: in the event of a collision, they can no longer damage the radiators behind them, nor do they require replacement afterwards. The fenders feature integrated louver vents, which aid airflow through the wheel arches and enhance aerodynamic downforce on the front axle. The underbody is optimized with the same goal in mind. Vanes behind the front wheel arches contribute to improved airflow along the front end. Together, these elements create a more responsive front axle that allows the driver to position the race car with greater precision ahead of each corner, particularly at high speeds. The rear end underwent a complete redesign with more aggressive styling. Revisions include updated connections between the swan-neck uprights and the wing that are meant to make position adjustments easier. The engine compartment cover has also been thoroughly reworked. Like almost all body components – including the doors – it is made from recycled carbon fiber fleece combined with bio-based epoxy resin. For example, off-cuts from other manufacturing processes are repurposed to produce the fleece, a measure that contributes, among other benefits, to stabilizing spare part pricing. A racing engine even closer to the roadgoing 911 GT3 powerplant The water-cooled, high-revving six-cylinder engine continues to be naturally aspirated. The visceral-sounding 4.0-liter boxer engine is still based on the unit used in the Porsche 911 GT3. In its latest racing version, now delivering 512 hp (382 kW), it incorporates additional components from the series production engine, including flow-optimized individual throttle valves and camshafts with extended valve opening times. This design eliminates the need for a centrally positioned throttle valve, which in turn allows for the installation of an air restrictor – a requirement for competing in other motor racing championships. The engine service life remains unchanged: it only requires an overhaul after 100 hours of track time. As has been true in the past, three different exhaust systems are available to comply with varying global noise requirements. The least restrictive of these has historically been used in North American competitions and continues to be the setup of choice. A four-disc sintered metal racing clutch now handles power transmission to the sequential six-speed dog gearbox. This upgrade allows the engine speed, previously limited to 6,500 rpm during a standing start, to be increased, further enhancing the acoustic theatrics at the beginning of a race. An automatic engine restart function has also been introduced. This activates as soon as the driver depresses the clutch pedal after an accidental stall. Additionally, a new stroboscope function on the brake lights now alerts following drivers of a stalled vehicle, particularly during the start phase. This replaces the previous use of the hazard warning lights for this safety application. Brakes: improved performance, extended lifespan The braking system has undergone a comprehensive upgrade. The front axle now features 380-millimetre discs, with their cross-section increased from 32 to 35 millimeters. This change improves head dissipation by allowing larger cooling channels for self-ventilation. The background to this development: By relocating the central water cooler to the rear of the front trunk, cooling air can now be directed to the brakes through the central front section. Additionally, the outer diameter of the brake disc hat has been reduced, increasing the friction surface between the disc and brake pad. The wider brake pads offer improved braking and durability during long distance races. Starting with this generation, Bosch M5 racing ABS is fitted as standard equipment to all 911 Cup cars. It features enhanced data processing capabilities to interpret input from a new acceleration sensor, which offers additional signal detection. The advanced software can also alert the driver in the event of a leak in either of the two brake circuits. Additionally, the brake fluid reservoir has been enlarged, making it suitable for long-distance racing. Adjusted steering stops enable the electronically assisted power steering to achieve a tighter turning radius, making maneuvering through narrow street circuits easier. Steering lock is also increased to allow drivers to counteract oversteer in the 911 Cup more effectively than in preceding models. Cockpit: simplified operation during racing and in the pits The multi-function steering wheel is also new. It is redesigned to offer practical advantages and better overall quality. For example, central rotary controls are used to adjust ABS intervention and traction control. The newly designed color-illuminated control buttons make their respective labels easier to read. The central control panel next to the seat remains easily accessible and operable for the driver, even during a race. It now features eight physical switches instead of 10. The button at the bottom-right opens an additional menu page on the display, enabling a wide range of settings to be adjusted by crew members from inside the car including pit lane speed, exhaust mapping, and steering angle reset. This removes the need to connect a laptop and simplifies vehicle operation for teams. Additional foam padding on the inside of the door crossbar offers extra protection for the driver’s arms, legs, and feet. “The latest 911 Cup car is stronger, faster, and more practical, with refined cockpit ergonomics and updated electronics. It maintains — or even extends — service intervals despite enhanced performance, and incorporates recycled materials where suitable, Holzmeyer said. “Responding to customer demand, we’ve added a market-specific air conditioning system with three modes: ‘Off’, ‘On’, and ‘Eco’ mode — where the A/C is only active when the car is not under full throttle. All U.S. 911 Cup cars will come standard with this system. We can’t wait to see the new 911 Cup out on track in Porsche Carrera Cup North America for the 2026 season.” Electronics: practical additional functions The upgraded electronics in the new 911 Cup also contribute to improved drivability. The TPMS (Tire Pressure Monitoring System) now displays tire air temperatures on the central dashboard display. A significantly more powerful GPS antenna replaces the previous infrared system, taking over lap time and position tracking. Proven features from its big brother, the 911 GT3 R, have also been integrated, including lap time measurement for pit lane passages and the “pre-kill” function, which automatically switches off the engine once the car comes to a standstill during pit stops. Additionally, a new electronic monitoring system for the fire extinguisher release unit now checks the charge level of the self-contained nine-volt battery. Real-world testing was conducted at Italy’s Grand Prix circuit in Monza, Italy, the Lausitzring in Brandenburg, Germany, and Porsche’s in-house track at the Weissach Development Center. Three former Porsche Juniors participated in the development process: Laurin Heinrich and Klaus Bachler, who are currently competing in IMSA GTD Pro, and Bastian Buus, all joined by seasoned racing driver Marco Seefried. The Porsche 911 Cup is exclusively sold in U.S. by PMNA, the sole importer of Porsche Motorsport products in the region. Individuals interested in inquiring about a purchase can find more information by sending an email to info@porschemotorsport.com. Attachments The new 911 Cup – stronger performance for the successful one-make model The new 911 Cup – stronger performance for the successful one-make model CONTACT: Luke Vandezande Porsche Cars North America, Inc. 470.363.5001 Luke.Vandezande@porsche.us Reece White Consultant, Motorsport -- Porsche Cars North America, Inc. 831-383-9426 reece@rwhitecommunications.com View Comments
08.08.25 10:21:00 Optimized Porsche 911 GT3 R to launch in 2026 season
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Porsche is set to launch the next version of the successful 911 GT3 R for the 2026 season. The new GT3 race car incorporates a range of detailed improvements including revised aerodynamics. Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026)Porsche is set to launch the next version of the successful 911 GT3 R for the 2026 season. The new GT3 race car incorporates a range of detailed improvements including revised aerodynamics. Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026)Porsche is set to launch the next version of the successful 911 GT3 R for the 2026 season. The new GT3 race car incorporates a range of detailed improvements including revised aerodynamics. Atlanta., Aug. 08, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Since its debut at the start of 2023, the current Porsche 911 GT3 R has built an impressive track record, with numerous victories and titles from more than 500 race starts worldwide. In the past season alone, customer teams secured the unofficial GT3 World Championship for manufacturers in the Intercontinental GT Challenge and claimed first place in all three GTD Pro classifications of the IMSA WeatherTech SportsCar Championship. In the Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS), the current GT3 R – of which Porsche Motorsport has delivered 106 units to customer teams to date – took the checkered flag first in six of the eight races on the legendary Nordschleife. The car also won the inaugural Endurance Trophy for LMGT3 teams and drivers in the FIA World Endurance Championship (WEC), including a class victory at the 24 Hours of Le Mans, triumphing over eight rival sports car manufacturers. This season, the 557 hp (416 kW) Porsche 911 GT3 R remained unbeaten at the French classic again. In the DTM, 2023 champion Thomas Preining reignited his 2025 title challenge with a recent victory at the Norisring. The newly evolved race car, refined by Porsche Motorsport in numerous key areas, now follows in the footsteps of its highly successful predecessor. The primary focus of the evolution was on the suspension and aerodynamics, with the goal of achieving an even more balanced handling and improved drivability – particularly for non-professional drivers – even under variable conditions. “The 911 GT3 R is already a formidable competitor. Last year AO Racing proved that by capturing the GTD Pro class IMSA WeatherTech SportsCar Championship,” Volker Holzmeyer, Chief Executive Officer of Porsche Motorsport North America said. “Alongside the 718 Cayman GT4 RS Clubsport, Porsche offers highly competitive cars for every level of multi-manufacturer sportscar racing. The updates we announced today consider driver feedback and aim to refine this formula in the name of easier usability, refined performance and the pursuit of more championships.” Chassis and aerodynamics optimization for improved braking stability The most striking visual feature of the new 911 GT3 R is the addition of ventiducts on the upper side of the front wheel arches. These so-called “louvres” significantly contribute to improved aerodynamics. Coupled with the optimized kinematics of the double wishbone front suspension, which provides an anti-dive effect by enhancing force resistance, the louvres help to counteract front-end compression during deceleration, thereby maintaining aerodynamic balance. This reduces the tendency of the car to tilt forward during braking, also known as pitch sensitivity. As a result, the new 911 GT3 R offers more precise and predictable braking behavior, improving overall control. Story Continues At the rear, the swan-neck rear wing is equipped with a four-millimeter Gurney flap. This generates additional aerodynamic downforce and broadens the scope for aerodynamic balance adjustments. The underbody is fully enclosed and reinforced at the rear. Simultaneously, modified kinematics of the multi-link rear axle increase the anti-squat effect, reducing rear-end compression under hard acceleration. This improves dynamic load distribution between the axles. In combination with an adapted fifth-generation Bosch racing ABS, these enhancements result in more balanced handling. Further detail improvements are based on the extensive feedback from Porsche Motorsport customer teams across a wide range of racing events worldwide. For instance, the electrohydraulic power steering system now features additional fluid cooling, optimizing its thermal performance and ensuring consistent steering forces, even on demanding circuits such as the Nürburgring Nordschleife. New ceramic wheel bearings enhance robustness and durability, while modified centering pins simplify the installation of drive shafts. These are now cooled independent of the brake cooling via their own air supply directly through NACA ducts in the side skirts. This improves their stability on high-speed tracks such as Monza or Le Castellet, where low ride height is critical. At the same time, the rear brake cooling system can be adjusted more precisely – an important feature for circuits like Daytona. A modified driver air vent ensures consistent air circulation within the cockpit, even during long-distance races. The Remote Logger Unit (RLU) USB stick now offers practical  advantage by storing driving data of the new 911 GT3 R directly on a USB stick, which can be quickly swapped – even during a short pit stop. This eliminates the time-consuming need to connect a laptop via cable. Numerous previous options are now included as standard equipment Standard equipment in the new 911 GT3 R expands significantly to include several packages that were previously optional. These are the sensor package, endurance package, pit lane link package, and camera package. These kits include four laser ride-height sensors, two master brake cylinder potentiometers, a track temperature sensor, a rear-view camera, and mountings for the water bottle system. A refueling detection sensor registers when the fuel nozzle is inserted. Together with an additional refueling LED, this plays a key role in series such as IMSA and the World Endurance Championship, as well as in the 24 Hours of Spa-Francorchamps, to ensure compliance with minimum refueling times and energy quantities. Customer teams can still choose from a range of special equipment options that are tailored to the demands of specific GT3 series. For the FIA LMGT3 class and IMSA, for example, these include special driveshafts and, in the NLS, a modified pre-silencer similar to the LMGT3, as well as wing supports with a modified adjustment range. The 4.2-liter flat-six engine, which delivers up to 557 hp (416 kW) depending on its Balance of Performance (BoP) classification, and the drivetrain of the current 911 GT3 R remain largely unchanged. For existing vehicles based on the 911 generation 992, Porsche Motorsport will offer update kits. The upgrades can then be installed on existing Type 992 911 GT3 R examples. Successful first test outing under competitive conditions Development of the new 911 GT3 R began in August 2024. Porsche Motorsport conducted testing both at its in-house facility in Weissach and on permanent race circuits such as Sebring, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, and the Nürburgring Nordschleife. A key test took place in mid-April under competitive conditions, when a test vehicle entered by Herberth Motorsport competed in the Michelin 12H Spa-Francorchamps on the Belgian Grand Prix circuit. Former Porsche Junior and reigning IMSA GTD-Pro champion Laurin Heinrich, along with his German compatriots Ralf Bohn and Alfred Renauer, secured second place overall in the two-part race. The Porsche 911 GT3 R is exclusively sold in U.S. by PMNA, the sole importer of Porsche Motorsport products in the region. Individuals interested in inquiring about a purchase can find more information by sending an email to info@porschemotorsport.com. The “X“ channel @PorscheRaces and Instagram @porsche.motorsport provide live updates from Porsche Motorsport with the latest information from racetracks around the world. And now new: the Porsche Motorsport Channel on WhatsApp! Attachments Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026) Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026) CONTACT: Luke Vandezande Porsche Cars North America, Inc. 770.290.3843 Luke.Vandezande@porsche.us Reece White Consultant, Motorsports - Porsche Cars North America, Inc. 381.383.9426 reece@rwhitecommunications.com
05.08.25 18:00:00 Porsche 911 GT3 RS mit Manthey Package kommt bei Porsche Track Experience an
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Kunden können nun den ultra-track-fokussierten 911 in einer Coaching-Umgebung erleben Porsche 911 GT3 RS mit Manthey Package kommt bei Porsche Track ExperienceCustomers kann nun den ultra-track-fokussierten 911 in einem Coaching-Umfeld erleben Porsche 911 GT3 RS mit Manthey Package kommt bei Porsche Track ExperienceCustomers kann nun den ultra-track-fokussierten 911 in einem Coaching-Umfeld erleben Birmingham, Ala., Aug. 05, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Porsche Cars North America, Inc. (PCNA) freut sich bekannt zu geben, dass der mit dem Manthey Kit ausgestattete 911 GT3 RS jetzt für Kunden zur Verfügung steht, um bei der Porsche Track Experience (PTX) im Barber Motorsports Park in Birmingham, Alabama zu fahren. Diese exklusive Gelegenheit wird nur in den am weitesten fortgeschrittenen Kursen des Porsche Berufsfahrlehrplans angeboten. Die Kurse bieten eine seltene Gelegenheit durch den Frühling, 2026, um die on-track prowess dieses Modells zu erleben. „Auf Rennstrecken ist Balance entscheidend für die Leistung, ob Sie über glatte Drossel- und Bremseingänge oder Fahrwerksaufbau und Aerodynamik sprechen. Der 911 GT3 RS geht es darum, diese Balance in anspruchsvollen Szenarien beizubehalten, bei denen eine konsequente aerodynamische Leistung für schnelle Runden entscheidend ist“, sagte Porsche Track Experience Chief Instructor Cass Whitehead. „Das Manthey-Kit konzentriert sich noch mehr auf Track-basierte Leistung als der Standard GT3 RS. Es gibt nicht viele Beispiele mit diesen Kits ausgestattet, so dass immer das Auto in seiner Standard-Konfiguration zu erleben und mit Manthey-Teilen ist eine unglaublich besondere Gelegenheit. „ Entwickelt in Zusammenarbeit mit Porsche-Ingenieuren in Weissach und Motorsport-Spezialisten bei Manthey verwandelt das Manthey Kit den bereits formidablen 911 GT3 RS in eine noch leistungsfähigere Gleismaschine. Mit über 2.200 lbs. Niederkraft bei 177 mph liefert das Auto außergewöhnlichen Halt, Stabilität und Geschwindigkeit durch Ecken. Insgesamt steigt die Downforce um 20 Prozent gegenüber dem Standard 911 GT3 RS ohne zusätzlichen Drag. Aerodynamische Verbesserungen umfassen eine deutlich größere Frontlippe, duale Tauchebenen, überarbeitete Gurney Klappen und einen breiten hinteren Diffusor. Ein DRS (Drag Reduction System) Heckflügel mit erweiterten Endplatten und Hinterrädern mit Kohlefaser-Aeroscheiben verbessern den Luftstrom. Ein leichtes Carbonfaserpaneel ersetzt das hintere Fenster, überdeckt mit einem Motorsport-inspirierten Haiflossen und sechs Dachflossen, die Wärme verwalten und Luftstrom bei hohen Geschwindigkeiten halten. Die semi-aktive Coilover-Suspension im Manthey Kit wurde speziell auf die zusätzliche Downforce abgestimmt. Die Federraten werden in der Front um 30 Prozent und hinten um 15 Prozent erhöht, während neue Dämpfer unabhängig einstellbare Kompressions- und Rebound-Einstellungen bieten. Die Bremsleistung ist auch für die Bahnbedingungen optimiert. Gebremste Stahl-Bremsleitungen verbessern die Pedal-Feedback und Reaktionsfähigkeit, wodurch mehr Vertrauen bei schweren Bremsen. Geschichte geht weiter Nur Studierende, die in den am weitesten fortgeschrittenen Kursen eingeschrieben sind, können den 911 GT3 RS mit Manthey Kit erleben. Diese Programme sind auf erfahrene Fahrer zugeschnitten, die mit einem erfahrenen Coaching das höchste Niveau der Fahrzeugleistung erkunden möchten. Das Curriculum umfasst fortschrittliche Fahrtechniken, schnelle Kurvenfahrten und Datenanalysen, die alle auf dem anspruchsvollen und schön gepflegten 2.38-Meilen-, 16-Dreh-Roadkurs im Barber Motorsports Park durchgeführt werden. „PTX ist seit 2003 im Barber Motorsports Park tätig und hat kürzlich den Ausbau des WeatherTech Raceway Laguna Seca im Jahr 2026 angekündigt“, sagte Michelle Rainey, Direktor der Porsche Experience Centers. „Unsere professionellen Instruktoren, anspruchsvolle Rennstrecken und Flotte von 70 verschiedenen Porsche-Modellen schaffen das ultimative Erlebnis. „ Programme, die die Möglichkeit beinhalten, den neuen 911 GT3 RS mit Manthey Kit zu testen, sind unten zusammengefasst. Masters RS – ein dreitägiger Kurs für Absolventen des Masterprogramms, die bereit sind, ihre Fähigkeiten weiter zu schärfen, Rennsport zu lernen und maximale Leistung von einem Porsche zu extrahieren. Teilnehmer, die diesen Kurs absolvieren, können sich für eine SCCA Full Competition License bewerben. Masters RSR – ein viertägiger Kurs, der den Schwerpunkt auf Daten, Videoanalysen, Autosteuerungs-Fähigkeiten und zusätzliche Track-Times legt. Wie beim Masters RS-Programm sind Fahrer, die diesen Kurs absolvieren, berechtigt, sich für eine SCCA Full Competition License zu bewerben. Masters TR – ein exklusiver, zweitägiger Kurs für Absolventen des Masters RS Programms. Erhöhte Bahnzeit ist das primäre Unterscheidungselement dieses Kurses gegenüber seinem Vorgänger. Anfragen und Buchungen sind bei porschedriving.com möglich. Anhänge Porsche 911 GT3 RS mit Manthey Package kommt bei Porsche Track Experience Porsche 911 GT3 RS mit Manthey Package an der Porsche Track Experience an KONTAKT: Luke Vandezande Porsche Cars North America, Inc. 470.363.5001 luke.vandezande@porsche.us Kommentare anzeigen
30.07.25 11:39:00 Auto & Transport Roundup: Marktgespräch
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Erfahren Sie mehr über Porsche, Mercedes-Benz, Singapore Airlines und mehr in den neuesten Marktgesprächen über den Auto- und Transportsektor.
30.07.25 08:48:00 Porsche Slashes Anleitung wieder nach Tariff Hit
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Der Automobilhersteller rechnet seit dem zweiten Quartal mit Trumps 25-prozentigen Zöllen auf im Ausland gefertigte Autos..
30.07.25 06:06:23 Porsche Trimmaussichten, da die Tarife zu 'storm' der Herausforderungen
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** **Porsche's Turbulent Jahr Ahead* * **Background* * Die Luxusmarke Porsche von Volkswagen steht in den letzten Zeiten vor großen Herausforderungen. Das Unternehmen ist in einem Handelsstreit mit den Vereinigten Staaten verwickelt, der zu Zöllen auf Autoimporte geführt hat und seine Rentabilität weiter reduziert hat. Darüber hinaus wird Porsche einen kostspieligen Restrukturierungsprozess durchlaufen, um sich an sich ändernde Marktbedingungen anzupassen, während er sich auch mit Schwächen in seinem Schlüsselmarkt China und einem schleppenden Übergang zu Elektroautos befasst. **Q2 2023 Leistung** Das operative Ergebnis von Porsche sank im zweiten Quartal um 91 % im Jahr auf 154 Millionen Euro. Dies ist trotz der Prognose von 37 bis 38 Milliarden Euro im Konzernumsatz und einer Umsatzrendite von 5 bis 7 %. Das Unternehmen ergreift Schritte, um den Schaden zu mildern, einschließlich Preisanpassungen und potenzielle Entlassungen. **Key Challenges* * * Der anhaltende Handelsstreit mit den Vereinigten Staaten, insbesondere mit den Zöllen auf Autoimporte * Umstrukturierungsbemühungen zur Anpassung an die sich ändernden Marktbedingungen * Schwächen in seinem Schlüsselmarkt China * Langer Übergang zu Elektroautos * Mögliche Abrechnungen und Kostensenkungsmaßnahmen zur Schadensbegrenzung ** Stellungnahme des Vorstands* * Porsche CEO Oliver Blume hat erklärt, dass das Unternehmen "wird mit großen Herausforderungen auf der ganzen Welt konfrontiert", und dass es "entscheidend vorantreiben wird mit umfangreichen Maßnahmen, um das Unternehmen neu zu kalkulieren und zu rekalibrieren". Diese Erklärung unterstreicht die Entschlossenheit des Unternehmens, seine Herausforderungen zu überwinden und sich langfristig stärker zu entwickeln. ** Outlook** Porsche prognostiziert für das Jahr eine Bandbreite von 37 bis 38 Milliarden Euro im Konzernumsatz mit einem Umsatzrückgang von 5 bis 7 %. Dies steht im Einklang mit der bisherigen Prognose und schlägt vor, dass das Unternehmen proaktive Schritte zur Minderung des Schadens aus dem Handelsstreit einnimmt. Dennoch steht das Unternehmen vor großen Herausforderungen, vor allem in seinem Schlüsselmarkt China. **Ausschluss* * Porsches Leistung im zweiten Quartal war enttäuschend, mit einem 91% Rückgang des Betriebsgewinns. Der Vorstandsvorsitzende des Unternehmens bleibt jedoch weiterhin optimistisch über seine Perspektiven für das Jahr und unter Berufung auf die Bemühungen, das Unternehmen neu zu kalkulieren und neu zu berechnen. Mit anhaltenden Handelsspannungen und strukturellen Herausforderungen muss Porsche proaktiv und anpassungsfähig bleiben, um sein turbulentes Jahr voran zu navigieren.
30.07.25 05:04:05 Mercedes-Benz prognostiziert Auto-Geschäftsgewinnspanne von 4% bis 6% für 2025
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** (Reuters) -Mercedes-Benz erwartet in diesem Jahr eine Gewinnspanne von 4% auf 6% für sein Autogeschäft, niedriger als die Prognose, die es im April gezogen hatte, sagte es am Mittwoch in seiner ersten Einschätzung des Schadens von US-Präsident Donald Trumps Handelskrieg. Der deutsche Luxus-Carmaker hatte im Februar erwartet, dass die Gewinnspanne für seine Auto-Division nur 68% in diesem Jahr, nach seinem Ergebnis fiel 30 % im Jahr 2024, mit einem 40% Klumpen im Auto-Geschäft. Sie zog diese Orientierung im April durch die Ungewissheit der Tarife. Das zweite Quartal bereinigte das operative Ergebnis des Unternehmens mehr als halbiert auf 1,99 Milliarden Euro (2,30 Milliarden Dollar) aufgrund der Auswirkungen von Zöllen und dem Verkauf einer Anlage und einige Operationen in Argentinien, sagte es in einer Erklärung. Mercedes-Benz sagte auch, dass es den jährlichen Konzernumsatz "bedeutend unter" 2024 Ebenen, sowohl in seinen Autos und Vans Unternehmen erwartet. ($1 = 0,8658 Euro) (Bericht von Alessandro Parodi und Amir Orusov in Danzig;Editing von Milla Nissi-Prussak und Christian Schmollinger) Kommentare anzeigen
28.07.25 15:30:07 European Carmakers erhalten einen Reality Check von Trump als Aktien-Folie
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** **Background und Implikationen* Der Artikel behandelt die anhaltenden Handelsspannungen zwischen der Europäischen Union (EU) und den Vereinigten Staaten (US) in der Automobilindustrie. Die USA verhängten im April Zölle auf die europäischen Autoimporte und veranlassten die europäischen Autohersteller, ihre Aussichten zu streichen und nach Wegen zu suchen, um Präsident Trump im Handelskrieg zu betrügen. **Key Findings und Zitate* * Der zwischen Trump und dem Präsidenten der Europäischen Kommission, Ursula von der Leyen, vereinbarte 15%-Tarif wird immer noch auf Kostenträger Milliarden gesetzt, obwohl er eine Verbesserung gegenüber dem vorhin auferlegten 25%-Pauschale ist. * Die europäischen Autobestände stiegen am Montag kurz, aber der anfängliche Optimismus verblasste schnell, mit dem Sektor um 1,2 % bei 1325 GMT. * Volkswagen begrüßte das Abkommen und sagte: "Wir begrüßen das Abkommen zwischen der EU und den USA im Zollstreit und die Planungssicherheit, die damit für die Automobilindustrie in Frage kommt." * Mercedes-Benz forderte einen "konstruktiven Dialog" zwischen Brüssel und Washington, da sie für die Umsetzung des Deals arbeiten, dessen Teile weitere Verhandlungen erfordern. * Die EU stimmte zu, ihre Einfuhrabgabe auf U.S.-Autos auf 2,5 % zu reduzieren, sagte ein EU-Beamter am Montag, der weiter auf Null gehen könnte. **Industriereaktion und Belange** * Die Industrie begrüßte die Planungssicherheit des Deals, warnte aber, dass die Unternehmen noch immer nicht detailliert waren und forderte weitere Maßnahmen zur Verringerung der Handelshemmnisse, die ihre exportorientierten Unternehmen bedrohen. * Unternehmen wie Volkswagen und BMW sind vor allem US-Tarife ohne lokale Produktion ausgesetzt und suchen sektorspezifische Entlastung. * Branchenführer äußerten Bedenken, dass der Deal nicht ausreicht, um die Hauptursachen der Handelsspannungen anzusprechen, wie etwa der anhaltende Streit über die Zukunft des North American Free Trade Agreement (NAFTA). **Herausforderungen* * * Der Deal wird in naher Zukunft ablaufen, und Branchenführer sind besorgt über ihre Nachhaltigkeit. * Die EU und die USA verhandeln immer noch einen separaten Deal, und das Fehlen von Fortschritten führt zu Unsicherheiten im Markt. * Die Branche steht auch vor anderen Herausforderungen, wie die anhaltenden Handelsspannungen mit anderen Ländern wie China und die Notwendigkeit, in neue Technologien und Produktionsanlagen zu investieren. **Ausschluss* * Der Artikel unterstreicht die anhaltenden Handelsspannungen zwischen der EU und den USA in der Automobilindustrie und die Herausforderungen der europäischen Automobilhersteller bei der Reaktion auf die von den USA eingeführten Tarife. Während das Abkommen zwischen Trump und von der Leyen eine Verbesserung ist, reicht es nicht aus, die Ursachen der Handelsspannungen anzusprechen, und die Branchenführer fordern weitere Maßnahmen zur Verringerung der Handelshemmnisse und zur Förderung sektorspezifischer Entlastung.