Volkswagen AG VZO O.N. (DE0007664039)
 

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Stand (close): 22.08.25

Nachrichten

Datum / Uhrzeit Titel Bewertung
12.08.25 21:27:21 „unmögliche Position“ genannt von LKW-Herstellern in Klage gegen Kalifornien
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Here's a German translation of the EMA's comment to CARB, followed by a summary of the situation in approximately 400 words: **German Translation of EMA Comment:** “Die Engine Manufacturers Association (EMA) hat sich mit der California Air Resources Board (CARB) über die rechtlichen Verpflichtungen der OEMs im Rahmen der Clean Truck Partnership und der zugrunde liegenden Emissionsstandards vergewisser. Die EMA hat darauf hingewiesen, dass die Anforderungen der Clean Truck Partnership aus mehreren Gründen ungültig sind, darunter die Vorrangstellung durch den Clean Air Act. Wir haben eine Klärung von CARB angefordert, die wir bis heute nicht erhalten haben.” **Summary of the Situation:** Truck manufacturers are facing an "impossible position" due to the California Advanced Clean Trucks (ACT) mandate, leading them to file a lawsuit seeking to halt CARB’s enforcement. This crisis stems from a complex interplay of federal and state regulations, exacerbated by a recent Congressional review of EPA waivers granted to California. The core issue began in 2023 when the Engine Manufacturers Association (EMA) signed the Clean Truck Partnership (CTP) with CARB. This agreement granted the manufacturers more leeway to meet ACT requirements in exchange for aligning their rules with California and EPA regulations, crucially, restricting their ability to challenge the mandate. California argues that the federal government’s action to invalidate the EPA waivers is illegal. However, the manufacturers received a letter from the Department of Justice in August, demanding they "cease and desist" their compliance with both the CTP and California’s emission standards. This effectively contradicted the terms of the CTP. Crucially, the manufacturers’ lawsuit highlights a lack of response from CARB regarding their legal obligations. They requested clarification about the CTP’s validity, citing preemption under the Clean Air Act, but have not received a reply. Adding to the pressure, CARB issued a Manufacturers Advisory Correspondence in May, demanding that the engine makers continue following the pre-empted standards and certification requirements to ensure lawful vehicle sales in California. Furthermore, Governor Newsom’s executive order threatened the manufacturers with “unfavorable regulatory treatment” and exclusion from government programs if they didn’t comply. While CARB announced some changes to the ACT in July, emphasizing “flexibility,” they reiterated the commitments made within the CTP. This highlights the fundamental conflict: the manufacturers agreed to a framework that now appears to be actively undermined by the federal government’s intervention. The lawsuit represents a desperate attempt by the truck manufacturers to escape a situation where they are simultaneously bound by a partnership agreement and subjected to conflicting demands from both state and federal authorities. The outcome of the case will have significant implications for the future of clean truck adoption in California and potentially across the nation.
30.07.25 05:04:05 Mercedes-Benz prognostiziert Auto-Geschäftsgewinnspanne von 4% bis 6% für 2025
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** (Reuters) -Mercedes-Benz erwartet in diesem Jahr eine Gewinnspanne von 4% auf 6% für sein Autogeschäft, niedriger als die Prognose, die es im April gezogen hatte, sagte es am Mittwoch in seiner ersten Einschätzung des Schadens von US-Präsident Donald Trumps Handelskrieg. Der deutsche Luxus-Carmaker hatte im Februar erwartet, dass die Gewinnspanne für seine Auto-Division nur 68% in diesem Jahr, nach seinem Ergebnis fiel 30 % im Jahr 2024, mit einem 40% Klumpen im Auto-Geschäft. Sie zog diese Orientierung im April durch die Ungewissheit der Tarife. Das zweite Quartal bereinigte das operative Ergebnis des Unternehmens mehr als halbiert auf 1,99 Milliarden Euro (2,30 Milliarden Dollar) aufgrund der Auswirkungen von Zöllen und dem Verkauf einer Anlage und einige Operationen in Argentinien, sagte es in einer Erklärung. Mercedes-Benz sagte auch, dass es den jährlichen Konzernumsatz "bedeutend unter" 2024 Ebenen, sowohl in seinen Autos und Vans Unternehmen erwartet. ($1 = 0,8658 Euro) (Bericht von Alessandro Parodi und Amir Orusov in Danzig;Editing von Milla Nissi-Prussak und Christian Schmollinger) Kommentare anzeigen
18.07.25 14:22:43 Porsche CEO Blume initiates talks on another savings programme
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** BERLIN (Reuters) -Porsche CEO Oliver Blume has initiated negotiations on another round of cost-cutting measures to help the German carmaker cope with challenges in China and the U.S. tariff dispute, according to a letter seen by Reuters on Friday. "In the second half of 2025, employer and employee representatives will negotiate a second structural package to secure the company's long-term performance," according to an excerpt of the letter sent to the company's leadership. "Our business model, which has served us well for many decades, no longer works in its current form," Blume wrote. Blume, who had already announced additional savings in March when presenting the carmaker's 2024 results, did not provide any details about the possible savings measures in the letter. Porsche, which at its 2022 stock market debut was valued higher than parent company Volkswagen AG, has fallen from grace since, struggling in particular with low sales in China. Porsche is also facing difficulties in the U.S., where import duties of 27.5% on vehicles have been in place since April. Porsche does not have production facilities in the U.S. but imports its cars exclusively from Europe. At the beginning of the year, Porsche had announced that it would cut 1,900 of around 40,000 jobs by 2029, after 2,000 temporary employees did not have their contracts renewed. (Reporting by Christina Amann, Writing by Miranda Murray, Editing by Friederike Heine)
09.07.25 09:32:07 Traton posts slight increase in Q2 deliveries but US tariffs weigh
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** (Reuters) -German truck maker Traton reported on Wednesday a 1% increase in second-quarter deliveries year on year despite ongoing uncertainty over U.S. import tariffs. The Volkswagen subsidiary said its international motors division saw a 10% increase in sales following a fire at a supplier's plant in the prior-year quarter. "However, the U.S. market faces ongoing uncertainty regarding the impact of import tariffs and the economic outlook," a statement said, adding that half-year sales in that unit had fallen by 2%. (Reporting by Amir Orusov, editing by Rachel More) View Comments
23.04.25 11:25:26 How Audi Plans to Respond to Tariffs and Keep Growing in the U.S.
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** Audi is nearing a final decision on a first U.S. factory, it chief executive told The Wall Street Journal. It is also studying using a plant operated by parent Volkswagen as a stopgap if President Trump keeps his 25% tariff on car imports. Continue Reading View Comments
23.04.25 11:01:00 Audi Nears Decision on First U.S. Plant
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** The carmaker’s CEO said building a U.S. factory wasn’t about handing a victory to Trump but about following a long-term strategy to grow in the U.S. Continue Reading View Comments
22.04.25 13:59:22 .
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** ...............................
18.04.25 18:39:05 .
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16.04.25 18:12:22 .
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** .........
11.04.25 07:04:12 .
**Haftungsausschluss: Der Text wurde mit Hilfe einer KI zusammengefasst und übersetzt. Für Aussagen aus dem Originaltext wird keine Haftung übernommen!** ..........